Thursday, August 27, 2009

ANAK HARIMAU TUNJUK BELANG DALAM SUKDA KE 5



UUM Sintok : 2 Jun 2003 :
Pada SUKDA V tahun 2003 pencapaian atlet SUKDA daerah Yan amat membanggakan sekali di mana daerah Yan telah mendapat 12 pingat emas, 19 pingat perak dan 13 pingat gangsa. Antara acara sukan yang memberikan banyak pingat emas kepada atlet daerah Yan ialah acara sukan Pingpong dan Sukan Memanah . Keputusan ini telah melonjakkan kedudukan daerah Yan kepada kedudukan nombor 5 . Seorang atlit dari Pasukan Pingpong SUKDA Yan iaitu Mohd Herurizal b. Yahya telah dipilih sebagai atlet lelaki terbaik SUKDA V. Ini juga merupakan satu kejayaan besar kepada kontinjen daerah Yan yang julung-julung kalinya melahirkan seorang atlet lelaki terbaik dalam SUKDA.

KDYMM Tuanku Sultan Kedah sedang bertitah menyampaikan kata-kata semangat kepada pasukan dari Daerah Yan
Benarlah seperti kata Tuan Ketua Penolong Pegawai Daerah Yan (Pembangunan) bahawa pencapaian yang memberangsangkan ini adalah hasil usaha pemikiran kreatif tuan Pegawai Daerah Yan Tuan Haji Bashirudin b. Hj. Abd. Jamil yang telah memberikan sepenuh perhatian kepada usaha-usaha persiapan ahli kontinjen dari daerah Yan ini dan juga turun sendiri ke padang. Beliau juga telah memperkenalkan Rakan Sukan SUKDA Yan pada setiap acara sukan yang dipertandingkan dalam SUKDA ke 5 ini.

Penulis ergambar beramai-ramai dengan pasukan Daerah Yan
Dalam ucapan penyerahan bendera yang diadakan pada 25.5.03 di Dewan Dato Madi Yan. Ketua Kontinjen iaitu en. Mohd Asri Redha telah menyatakan bahawa kejayaan sesuatu atlet atau pasukan itu bergantung kepada kekuatan fizikal, kekuatan mental dan otak yang bergeliga yang tangkas mengambil peluang diatas kecuaian pihak lawan. Hasil gabungan ini telah membuktikan bahawa daerah Yan tidak ketandusan atlet yang boleh diketengahkan keperingkat negeri dan seterusnya ke peringkat nasional. Syabas dan tahniah kepada semua pihak yang telah memberikan komitmen yang tinggi dalam meningkatkan martabat daerah Yan ini dalam bidang sukan.

No comments:

Post a Comment